Vi udfordrer den måde, brands laver indhold

3 minute read
Hos Mighty Monday udfordrer vi gerne de gængse måder virksomheder både udvikler og arbejder med kreativt indhold på. Og ja, vi har også et koncept, der understøtter det udsagn - Return on Creativity.

Return on Creativity er vores proprietære koncept. Det er et opgør med den klassiske måde at dele kreativ og performance op på.  

Simon Sunde, Creative Director hos Mighty Monday, siger følgende:

“Der er mange, der kender det her dilemma med at have købt en stor brandkampagne og givet den liv med social media og paid annoncering - kun for at få skuffende resultater... Og så står man tilbage med spørgsmålet: Var det kreativet eller var det eksekveringen?"

 

I den forbindelse har vi hos Mighty Monday følt et presserende behov for at kunne italesætte samspillet mellem kreativitet og forretningsmæssige målsætninger.

Derfor har vi udviklet begrebet Return on Creativity (ROC). 

ROC er - i sin semantiske forstand - selvfølgelig en selvmodsigelse. Det indikerer, at kreativitet er en målbar størrelse og dermed en begrænset ressource eller handelsvare.

Det er ikke vores overbevisning.

Intet desto mindre, er det vores forsøg på at bygge bro mellem det kreative arbejde og dets performance.

Du ved, en bro mellem tanker og tal - mellem kreation og distribution.

 

Så, hvad indbefatter ROC?

 

For at forstå ROC er du nødt til at danne dig et holistisk billede af både kreationen og distributionen. 

Her er, hvordan evaluering på kreationen foregår:

  • Havde vi en god kreativ proces (fra idé til udførelse)?

  • Nød vi det?

  • Stemmer det overens med vores værdier?

  • Inspirerede det os til nye kreationer?

  • Hvor udfordrende var det (for lidt, tilpas eller for meget)?

  • Lærte vi noget?

 

Her er, hvordan evalueringen på distributionen foregår:

  • Har vi en klar strategi for, hvad vi ønsker at opnå?

  • Har vi klare målsætninger for, hvilken retning vi skal drive kreativet?

  • Har vi kommunikeret på platformens præmisser?

  • Har vi en tilstrækkelig forståelse af vores målgruppe?

  • Har vi været til stede det rigtige sted - på det rigtige tidspunkt?

 

Think about it.

Om forfatteren