Meta ruller den tredje geniale AI-feature ud til annoncer, kaldet "Baggrundsgenerering" – og tanken er i og for sig egentlig god nok. Til de få virksomheder, der stadig ikke gør noget ud af deres produktbilleder.
Rent lavpraktisk har du muligheden for at anvende AI baggrunde på din "salgskampagne" med karussel-formatet. Det kræver dog at du har ligeledes vælger at køre en Advantage+ katalogannoncer. Og vupti, dine produktbilleder får op til fire automatgenererede baggrunde, der primært består af farver og mønstre, trukket direkte ud af den blå luft.
Men vent, der er mere – du kan ikke engang ændre disse baggrunde manuelt. Og glem alt om at dykke ned i data for at se, hvilken baggrund der performer bedst. Det er AI'ens verden, og vi lever bare i den.
Skal denne funktion forbedre performance? Måske. Ved at vise tilpassede baggrunde baseret på, hvad Meta's annonceleveringssystem tror, vil performe bedre, kunne det teoretisk set booste dine resultater.
Eller også er det bare en fancy måde at pynte på statistikkerne, mens vi håber på det bedste. Tid og A/B-test vil vise, om Meta's baggrundsgenerering er det næste store, eller bare endnu en knap at trykke på i håbet om mirakler (Ironi kan forekomme.. 😉)