, , , , , ,

Nordisk Go-to-Market af UNITY

6 minute read
Udvikling og lancering af et nyt innovativt ejendoms brand på det nordiske marked.
 

Udfordring

At udvikle et nyt UNITY brand og lancere det nye banebrydende ”micro-living” lejligheds koncept inkl. co-working spaces i Sverige, Finland og Danmark.

Vi var med fra starten, og fik til opgave at skabe et nyt brand for "digital nomads", "people-on-the-move" og dem som har et behov for en fleksibel bolig i høj kvalitet. Projektet har fra dag 1 været et udviklingsprojekt. Den første af de syv lokationer åbnede i Stockholm i 2021, og frem til 2023, hvor den højest beliggende lejlighed i Danmark blev åbnet i det markante UNITY Aarhus, med den flotteste udsigt over størstedelen af Østjylland.

Vi fik opgaven at udvikle en kommunikationsplatform og tilrettelægge en effektiv markedsføring for UNITY på tværs af markeder og i takt med at de enkelte UNITY lokationer blev åbnet. 

UNITY tilbyder såvel private (b2c) som virksomheder (b2b) en fleksibel og attraktiv boligform, og vi skulle derfor udforme en strategi og marketingindsats der kunne understøtte ambitionen om at tiltrække begge kundetyper. 

 

UNITY Hammarby Sjöstad
1 UNITY Hammarby Sjöstad
UNITY - Turbine Hall
2 UNITY Hammarby Sjöstad Turbine Hall
UNITY Barception
3 UNITY Hammarby Sjöstad Barception
UNITY Studio
4 UNITY Studio
UNITY Aarhus
UNITY Aarhus


Løsningen / Tilgangen

Vi analyserede markedet og gennemførte en grundig markedsresearch for at skabe grundlaget for vores Go-to-market strategi. 

Analyse

Vi analyserede demografi, interesser, aktiviteter, adfærd, holdninger, bolig trends mv. for at finde frem til de segmenter med størst potentiale.

Vi analyserede de individuelle markedsforhold og boligformer i hvert land, og vi undersøgte konkurrenternes tilbud, positionering og markedstilgang. 

Vi analyserede markedet og definerede en segmentering (personas/ICP'er) samt målgrupper baseret på behov, livsstil og holdninger til, hvor og hvordan de ønsker at bo. UNITY's eksklusive koncept er mere end blot en bolig, da det omfatter services, der gør livet nemmere og mere bekvemt – både i en travl hverdag og når man ønsker at være en del af et levende fællesskab med ligesindede.

 

Koncept

Vi udviklede en UNITY brand platform som fungerer som grundstenen for UNITY’s brand, kommunikation og indeholder en brand guide for den visuelle identitet, tone-of-voice, m.v.

Som grundstenen i salg- & marketing indsatsen blev Hubspot sat op til at 

  • Optimere UNITY's salg- og marketing indsatser (bedre koordinering og højere effektivitet på tværs af funktioner).

  • Samle alle kundedata et sted og sikre tilgang og viden om alle leads og salgsmuligheder i et enkelt tilgængeligt system.

  • Automatisere salg- og marketing opgaver, arbejdsprocesser og ikke mindst kommunikationsflows.  

Kommunikationsstrategien definerede de relevante og mest effektive kommunikationskanaler til at omfavne kunderejsen og optimere vores medie- og annonceringsbudgetter. Vi udviklede kampagner og content til at optimere kommunikationen i hvert led af kunderejsen og relevante kontaktpunkt.

Marketing-mix'et blev sat i system, så vi kunne tiltrække potentielle kunder, skabe interesse og generere leads. Via Hubspot kunne vi løbende monitorere kampagner og skabe indsigter til at optimere kunderejsen på tværs af markederne. 

De digitale kanaler blev sat i spil, og vi brugte Google, Meta, LinkedIn, YouTube, native content og andre kommunikations teknikker til at bygge UNITY brand og skabe højest muligt kendskab i målgruppen. 

Der blev udviklet og søsat kreative content koncepter, partnerskaber (creators/influencere) og brand aktiveringer på tværs af de enkelte lokationer, således at UNITY fra starten blev et levende brand.

Vi opsatte landespecifikke pipelines (Hubspot Sales Hub) til salgsstyrken, således at der blev skabt en effektivt værktøj for at bearbejde alt fra leads, MQL's, SQL's til kunder. Via dashboards kunne vi bl.a. løbende overvåge hvorfra leads blev generet, hvilken type af leads, potentialet i de enkelte leads, og hvordan de forskellige marketing- og kampagneindsatser virkede i forhold til at skabe mest værdi for UNITY. Disse indsigter evalueres måned til måned og giver værdifulde indsigter til den overordnede strategi.

Med Hubspot (Marketing Hub) etablerede vi et effektivt setup til marketing automation, herunder e-mail flows og nyhedsbreve, således at leads bliver behandlet effektivt og kan følges op af de tilsvarende sælgere, når de er 'varme'.

HubSpot-Logo-2006

 

Hiv fat i os 

Er du interesseret i at høre mere om denne UNITY case, og hvordan vi kan skabe en effektiv salg- og marketing løsning med Hubspot som central platform? Så tag fat i os og lad os tage en nærmere snak. 

 

Om UNITY

UNITY tilbyder intelligent designede og møblerede  studielejligheder. Det fleksible koncept indeholder co-working spaces og andre services der gør denne boligform til et bud på fremtidens løsning. UNITY har 7 lokationer i Aarhus, Malmø, Stockholm, Tampere og Helsinki. 

Service lines
  • Meta
  • Google
  • LindkedIn
  • Hubspot
  • E-mail marketing
  • Content
  • Consulting