, , , , ,

Lancering af COLLAB i Danmark

6 minute read
Lancering af islandske COLLAB i Danmark.
 

Udfordring

At skabe en succesfuld lancering af COLLAB, en ny unik kollagen- og koffeinholdig drik fra Island, som rammer ned i en stor global trend for funktionelle drikke- og fødevarer. 

Løsningen / Tilgangen

Med udgangpunkt i en veldefineret Brand platform (Brand book udviklet af CO/Plus), udviklede vi en go-to-market strategi for lanceringen i Danmark. I et tæt samarbejde med Bambina, der står for salget til supermarkeder og convenience stores, blev de danske forbrugere introduceret til COLLAB.

MIGHTY MONDAY udviklede en plan som skulle skabe kendskab og forbruger trials i den aktive målgruppe, alle de mennesker som går op i såvel deres fysiske som mentale sundhed, og som er i markedet for et forfriskende og sundere alternativ.  

Målgruppen er analyseret, indsigterne bearbejdet, og nu er COLLAB på vej til danskerne gennem en høj synlighedsskabende kampagne, engagerende content og inspirererende aktiveringer.   

Planen er mere end en traditionel medieplan og digitale kampagner. Vi arbejder tæt sammen med COLLAB på at blive det nye foretrukne drikkevare brand for danskerne gennem kreative kommunikationsløsninger, hvor vi sætter medier, kanaler og fysiske aktiveringer i samspil således at forbrugerne møder COLLAB i den rette kontekst. 

Vi arbejder med relevante influencer partnerskaber og samarbejder med vores creator netværk til at skabe engagerende indhold på TikTok, Instagram og hvor det er relevant. 

Og vi har en række nye tiltag i skuffen, som skal sikre COLLABs fortsatte penetration af det danske marked. 

Brand | Content | Aktivering
Vi udvikler brand og bygger community.
Events og aktiviteter fortæller historien om den aktive livsstil Mød COLLAB

 

MIGHTY MONDAY har i lanceringen planlagt og gennemført en større push kampagne, hvor en markant synlighed i storcentre og metro'en (DOOH) har sikret høj reach i en intensiveret periode. Parallelt med denne tilstedeværelse er de digitale kanaler, META og TikTok, aktiveret for at skabe øget kendskab og engagement i målgruppen. 

Kreative formater og opmærksomhedsskabende content bruges til at etablere COLLAB og skabe interesse for produktet for at trække forbrugerne til butikkerne. 

 

PUSH KAMPAGNE ØGER KENDSKAB
Markant synlighed i storcentre og Metro'en skaber høj reach i målgruppen.
COLLAB - en ny unik kollagen- og koffeinholdig drik fra Island. Mød COLLAB

02.24_COLLABDK_Metro_week09_Oesterport

Det er en case hvor vi har sat det digitale kampagnespor i samspil med outdoor og andre medier, og dermed hurtigt skaber kendskab og interesse i målgruppen. 

Gennem et høj fokus på resultaterne, analyserer og optimerer vi løbende kampagnen baseret på data drevne indsigter på tværs af kanaler og platforme. Dette inkluderer A/B test af budskaber, analyse af brugeradfærd på tværs af kanaler, og optimering af influencer partnerskaber baseret på engagement, videovisninger, mv. Og meget mere.

COLLAB er nu på vej ud i de danske butikker og forbrugerne har opdaget det. Det kan vi allerede nu se på salgstallene. 

 

Vil du høre mere om vores tilgang til at lancere produkter og brands på markedet?

Vi deler gerne vores erfaringer og metoder til at skabe en succes. Vores tilgang sikrer, at der etableres et samspil i alle led, og at marketinginvesteringen optimeres i forhold til distributionen i retail butikker og penetrationen af markedet. På den måde optimeres marketingindsatsen bedst. 

Kom forbi, vi giver en COLLAB, og hør hvordan vi kan hjælpe dig med en succesfuld go-to-market strategi og effektiv marketingindsats. 

 

Om kunden

COLLAB er en unik kollagen- og koffeinholdig drik fra Island. ôlgerdin er Island's anderkendte bryggeri som har skabt dette velsmagende produkt i samarbejde med @feeliceland.

Find COLLAB i Føtex, Bilka, 7-Eleven, Puregym og snart endnu flere supermarkeder og butikker. 

 

Service lines
  • Consulting
  • Meta / Social Ads
  • TikTok
  • Influencere / creators
  • Brand aktivering
  • Content