, ,

Sådan løb SAYSKY fra konkurrenterne

6 minute read
Effektiv brug af Google Ads sikrede vækst på et konkurrencepræget marked i Tyskland.
 

Udfordring

Ekspansion i et særligt konkurrence intensivt marked med et væld af nye aktører, der søger at etablere sig, mens de største og mest etablerede brands fortsat kæmper en indædt kamp om at vinde markedsandele.

 

Det løbende samarbejde med Mighty Monday og med Jannick ved roret har været fantastisk lige fra opstart, hvor vi hurtigt fik optimeret vores Google Ads setup og lagt en kortsigtet og langsigtet action plan der er blevet fulgt til punkt og prikke. Den månedlige rapportering sidder altid i skabet og der svares og ageres altid lynhurtigt når vi henvender os omkring nye eller eksisterende projekter. Alt i alt, så har jeg fuld tiltro til at opgaverne bliver løst og at afkastet er optimalt. Jeg kan kun sende mine varmeste anbefalinger videre til andre som skulle overveje et samarbejde med Mighty Monday og Jannick.
Nicklas Fenger
CMO, Saysky

 

Løsningen / Tilgangen

Optimering og understøttelse af vækstrejsen for SAYSKY på det tyske marked - deres første og nu største eksportmarked.

For at tackle udfordringen med ekspansionen på det konkurrenceprægede tyske marked, hvor både nye og etablerede brands kæmper om markedsandele, foretog vi en grundig analyse af historiske data og indsamlede værdifulde indsigter om adfærden på det tyske marked. Vi identificerede også den primære målgruppe, USP'er og målsætninger for SAYSKY. Med denne viden i hånden, kunne vi finde vores plads i markedet og udvikle en differentieringsstrategi.

Dernæst udarbejdede vi en fælles strategi for, hvordan vores Google Ads setup skulle struktureres for at støtte SAYSKY's ekspanderingsstrategi bedst muligt. Vi anvendte blandt andet Google Display og YouTube-annoncering, som vi kombinerede med push-annoncering på Meta for at skabe en sammenhængende kunderejse på tværs af touchpoints. Hovedformålet med brugen af Display og YouTube var at øge brand awareness.

Vi tilpassede vores Google Ads setup i overensstemmelse med SAYSKY's eksisterende marketingmix, hvor vi prioriterede synergier på tværs af kanaler. Det var særligt vigtigt at koordinere push-annoncering ved lanceringen af nye produkter og kollektioner for at opnå maksimal effekt og output.

 

 


Løsningen involverede desuden et tæt og koordineret samarbejde med SAYSKY. Vi implementerede en lokaliseret tilgang, der omfattede et tysk domæne og sprogversioner, som understøttede det arbejde, vi udførte på Google. Med denne strategi kunne vi sikre en høj Quality Score, da landingsiderne nøje matchede vores søgeord og annoncer, hvilket resulterede i en optimeret brugeroplevelse og bedre resultater i vores markedsføringsindsats. 

‍Ved at udvikle og implementere en solid branding- og markedsføringsstrategi, der integrerer Google Ads, sikrede vi en effektiv tilgang til at støtte SAYSKY's vækst og positionering på det tyske marked, som er deres første og nu største eksportmarked.

 
 

Resultat

Vi opnåede rentabilitet i vores performance setup fra dag ét, samtidig med at vi nåede de mål, der var sat for push-annonceringen. Den kontinuerlige overvågning af nye data og udvidelse af vores setup på baggrund af disse oplysninger, har gjort det muligt for os at øge toplinjen gradvist, samtidig med at vi har opretholdt et skarpt fokus på bundlinjen.

 

 

Hiv endelig fat i os

Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med at skabe mere vækst gennem Google Ads.

 

Om kunden

SAYSKY blev etableret i København i 2013 med en mission om at skabe High Performance Sportswear med en urban og casual attitude. Visionen er at fremhæve og højne niveauet for løbetøj, samt at nurse den nuværende generation af atleter der er passionerede og seriøse omkring deres sport - men med et afslappet mindset.

Service lines
  • Google
  • Meta
  • Gamification