Tid er penge og kunderejsen ofte kort - især for e-commerce og brands, der sælger produkter direkte til forbrugerne.
Hos MIGHTY MONDAY arbejder vi fokuseret med hvilke metoder, der kan skabe leads og give potentielle kunder den information, der kan få dem længere frem i købsprocessen. Det er en strategisk tilgang, som sikrer en optimal udnyttelse af marketinginvesteringerne og optimere værdien af indsatsen.
Leadgenerering kan tilrettelægges via en række forskellige metoder:
-
Gamification
-
Konkurrencer via lead ads
-
Pop-up’s på hjemmesider
-
Specifikke landingssider
-
Collabs med andre brands
-
Guides, whitepaper og lignende.
Hvert lead koster penge og der skal lægges en strategi for hvordan vi kan optimere ikke kun antallet af leads eller konverteringen af disse. Når vi har indsamlet værdifulde data fra forbrugeren - som også skal bruges til at personalisere fremtidige kommunikationsindsatser - er det vigtigt, at bearbejde de leads, der er skabt i første omgang.
Vi anvender forskellige tilgange og metoder, der kan sikre en hurtig og effektiv opsamling af leads. Den konkrete tilgang og metode afhænger af den specifikke problemstilling. Det kan være leads, som ikke er blevet til kunder i første omgang, leads, som vurderes at have et potentiale senere eller som kan bearbejdes til at blive "varme" på et andet tidspunkt. Det kan være en interessant case forretningsmæssigt, og for mange væsentligt mere effektivt end at skulle starte forfra ved næste kampagne.
Hvis du er i gang med at planlægge din Q4-kampagne er det afgørende at have hele processen på plads. Ræk ud til mig for en inspirerende snak om, hvordan du kan udkomme med en stærk og resultatskabende kampagne i den vigtigste periode af året.