Kom i gang med Google Ads

2 minute read
Google Ads, tidligere kendt som Google AdWords, er en af de mest populære og effektive digitale platforme for annoncering. Med over 3,5 milliarder søgninger, som der udføres hver dag på Google, har du som annoncør mulighed for at nå ud til et stort publikum ved anvendelse af Google Ads.

 

Google Ads er en betalt søgeannonceringsplatform, som gør det muligt at vise annoncer for potentielle kunder, som søger efter bestemte keywords eller sætninger på Googles’ søgemaskine. Du kan som virksomhed få topplaceringer på resultatsiden ved brug af Google Ads, hvis din målretning og opsætning er gjort korrekt.

Google Ads anvender et auktionsbaseret system, hvor du som virksomhed byder på udvalgte keywords. Jo højere bud, desto større sandsynlighed er der for, at annoncen vil blive vist øverst i søgeresultaterne. Det er dog ikke udelukkende dit bud som er afgørende, men relevansen for modtageren samt qualityscore er også afgørende for din placering og klikpris.

Én af de helt store fordele ved Google Ads er, at du som annoncør har mulighed for at måle performance af dine kampagner. I platformen har du blandt andet mulighed for at se hvor mange impressions og clicks som du har fået, men vigtigtst af alt, hvor mange af disse klik som har ført til konverteringer. Her har du mulighed for at justere dit setup, marketingstrategi og budgetter ud fra performance. ‍

I dag er Google Ads en central del af mange virksomheders digitale marketingstrategi. Med de rigtige keywords og annoncer kan Google Ads hjælpe din virksomhed til at nå ud til potentielle kunder med det rette budskab på rette tid. Det kræver dog både tid og ressourcer at oprette og vedligeholde et effektiv Google Ads setup, og derfor kan det være en fordel at samarbejde med en erfaren partner eller professionelt marketingbureau for at maksimere udbyttet af annonceringsplatformen.

 

Om forfatteren
  • Jannick Olsen
  • Head of Google Ads
  • jo@mightymonday.dk