Når data anvendes på tværs, skabes vækst og højere ROI 📈 🎯
Dette skaber mulighed for at organisere, analysere og handle på data på en effektiv og målrettet måde.
Hos Mighty Monday anvender vi Hubspot for kunder, og samler alle salg- og marketingdata et sted. Vi binder kampagner og marketingaktiviteter sammen med salgs- og kundedata (som tidligere lå i klassiske CRM-systemer eller på noter i sælgerens mappe), og centraliserer data i Hubspot. Dermed opnår vi en dybere forståelse for målgrupperne, deres adfærd og præferencer. Dette er afgørende for at skabe mere effektive salg- og marketing kampagner.
For UNITY har vi udviklet og sat en Hubspot løsning op på tværs af Danmark, Sverige og Finland. Det har givet alle i salg- og marketing adgang til de samme data, og vi har i fællesskab analyseret og brugt data via brugerdefinerede rapporter og dashboards til at overvåge vigtige KPI’er og identificere trends og mønstre.
Sammen med UNITY’s team har vi benyttet Hubspot’s automatisering og effektive værktøjer til at oprette målrettede kampagner, der udføres baseret på specifikke brugeradfærds reaktioner eller foruddefinerede regler. Det er f.eks. nyhedsbrevs flow eller mails med mere produktinformation afhængig af kundeemnets vej i kunderejsen. Dette sparer tid og ressourcer og sikrer, at hver kontakt /kunde modtager den rette besked på det rette tidspunkt.
For UNITY’s salgsteam har løsningen givet mulighed for en effektiv kundehåndtering, lead og pipeline styring, emne og salgs tracking, analyse af salgsarbejdet, bedre opfølgningsprocedure og skalering af sælgernes arbejde med alt fra emner, kundeforspørgsler, MQL/SQL’s, ordre, salgstemplates/-breve, produktpræsentationer, mv. Gennem et åbent og tilgængeligt Hubspot system kan data bruges aktivt såvel i det daglige arbejde som på løbende status- og opfølgningsmøder.
Endelig har vi integreret Hubspot funktionaliteter på tværs af UNITY’s sociale medier, web-site, e-mail marketing og andre steder for at opbygge en konsitent og sammenhængende kundeoplevelse. På denne måde bliver alle kundeinteraktioner samlet op, og man kan følge med i hele kunderejsen.
Samlet kan et central data set-up med Hubspot give virksomheden:
- Kunde indsigter (adfærd, præferencer og behov)
- Målrettet markedsføring (relevante og individuelle budskaber på rette tidspunkt)
- Resultater og opfølgning (konverteringsrater, kundeakvisition omkostninger, livstidsværdi, ROI, mv.)
- Forecast / analyser (forudsige fremtidig kundeadfærd, trends, nye kundemuligheder eller risici i markedsudviklingen)
- Kundesystem (styring af alle interaktioner, personaliseret kommunikation og bedre kundeservice).
Overordnet set kan brugen af data i salg og marketing føre til mere målrettede og effektive strategier, forbedret kundeengagement og -tilfredshed, øget salg og bedre beslutninger for at drive vækst.
- Lars Gjøls
- Client Director
- lg@mightymonday.dk