En ny og forbedret strategi

5 minute read
Øget brandkendskab med fokuseret omnichannel marketing og tidlig inddragelse i den kreative proces hos Andel Energi.
 

Udfordring

Selvom Andel Energi har haft stor succes på især traditionelle kanaler, ønskede de at styrke deres digitale tilstedeværelse. De søgte en partner til at forbedre deres markedsføring på sociale medier, med fokus på at kombinere branding med performance. Samt integrere både traditionelle og digitale kanaler i én samlet mediestrategi. Ud fra denne problemstilling opstod et MIGHTY-samarbejde.

Mighty Monday er gode til er være med fra idé til opsætning, monitorering, optimering og evaluering på vores kampagner – og tager tidligere læringer med ind i samarbejdet, så vi sikrer, at vi altid udvikler os og opnår bedre resultater
Clara Kardorf Hjelt
Digital Konsulent, andel energi

 

Løsningen / Tilgangen

 

Andel Energi kører mange kreative kampagnekoncepter, og vi har været så heldige at være med på flere af dem. En af de mere nylige kampagner er Natvasker, hvor vi har været med tidligt i kampagne-udviklingsprocessen.

 

1) Tidlig inddragelse i den kreative Proces

Vi står ikke bare ved sidelinjen og ser på, når content bliver produceret. Ved at være involveret tidligt i den kreative proces på Natvasker, var vi med til at forme indhold specifikt til Facebook og Instagram. Vi har bl.a. sørget for at der blev lavet annoncer specifikt til meningsmålinger på Instagram samt sparring på formater, længder og annoncekreativer, sådan at de blev designet specifikt til at koble branding sammen salg.

2) Omnichannel marketing
Hvorfor tænke i bokse, når vi kan tænke i cirkler? Med Andel Energis brede mediemix, anvender vi en holistisk strategi til markedsføring. Vi ser på alle kanaler som en del af et større hele, hvilket fremmer en mere integreret markedsføringsoplevelse. En vigtig del i denne tilgang er, at vi tilpasser vores segmenteringsstrategi til at favne bredere end de enkelte(digitale) kanaler.

3) Brand Lift Study

I forbindelse med Natvasker-kampagnen har vi implementeret flere Brand Lift Studies på Meta. Det er ikke blot tal og grafer - det er nøglen til at forstå Andel Energis brandingaktiviteters indvirkning på kort og langt sigt.

Dette er blot nogle af de ting, som vi fokuserer på i vores samarbejde med Andel Energi. Gennem denne holistiske tilgang skaber vi moderne og effektive markedsføringsstrategier for Andel Energi. Det handler ikke kun om at følge med tiden – det handler om at være et skridt foran og bygge bro mellem traditionel og digital markedsføring.

 

334598420_158592703701226_7790210392449634085_n

 

Hiv endelig fat i os

Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med din kreative process og skabe effektive segmenterings- og markedsføringsstrategier.

 

Om kunden

Andel Energi er ikke kun et af Danmarks førende energiselskaber, der holder dit hjem tændt og varmt - de gør det også med et øje på fremtiden. Gennem bæredygtige initiativer og investeringer i grønne løsninger, kæmper Andel Energi for, at lyset ikke kun skinner nu, men også for kommende generationer. Vi er derfor enormt stolte af vores samarbejde med Andel Energi.

 

Service lines
  • Meta