400% flere leads til Kassebil.dk

5 minute read
Vi sænkede pris per lead med 27% og øgede konverteringsraten.
 

Udfordring

Markedet for leasing af varebiler og varevogne er stærkt konkurrencepræget med organisationer og virksomheder med et større brand og nogle ressourcer, som Kassebil.dk ikke kan matche. Udfordringen ligger derfor i at skaffe leads af høj kvalitet uden de førnævnte fordele og samtidig med et moderne koncept, der ikke gør sig gældende generelt i branchen.

 

Vi er yderst tilfredse med den service og kvalitet som vi får hos Mighty Monday. Det blev ret hurtigt tydeligt, at de er fagfolk inden for deres felt, og at den marketingstrategi som vi sammen har lagt, har båret frugt. Vores salg kommer primært fra leads via vores platforme. Her har Mighty Monday spillet en afgørende rolle for, at vi i dag skaber flere leads end nogensinde.
Jonas Nielsen
CEO, Kassebil.dk

 

Løsningen / Tilgangen

MIGHTY MONDAY tog udgangspunkt i situationen og deres indgående kendskab til online annoncering, i dette tilfælde Google Ads. Med begrænsede ressourcer var det vigtigt at have en tilgang, der var meget fokuseret for at få det maksimale ud af budgettet. Derudover var mængden af kvalitetsdata essentiel for at kunne opbygge og skalere forretningen. Fokus blev hurtigt rettet mod klassiske tekstannoncer, hvor vi i langt højere grad kunne kontrollere budskaber og målretning og samtidig også fik mulighed for dybdegående data til analyse og optimering.
 
Vi gjorde også meget ud af - i samarbejde med Kassebil.dk - at målrette vores budskab til den specifikke målgruppe og få et godt kendskab til, hvad deres potentielle kunder efterspørger.
 
Derudover var det vigtigt, at tilgangen også gjorde brug af værktøjer og strategier, som kunne hjælpe med at minimere fordelene med ressourcer og brandkendskab, som de større mere etablerede spillere har. Derfor blev “Smartbidding” hurtigt valgt som den primære strategi, som kunne hjælpe os med at udligne “kamppladsen” på Google.
 
Ved opsætning af et stærkt tracking setup kan algoritmen blive “fodret” med data af høj kvalitet og dermed være mere effektiv i brug af spend. De større konkurrenter har ikke adgang til et bedre værktøj, og vi kunne derfor udligne fordelen på den måde.
 
Det har været vigtigt med en løbende kontakt med Kassebil for at få valideret kvaliteten af leads og sikre, at volumen og kvaliteten går hånd i hånd.
 

Resultat

Med en klar strategi, fokus på machine learning og data, var der allerede resultater fra starten af. Vi fokuserede på at fodre algoritmen med så meget data til at starte med og dermed modne den hurtigere, så vi kunne udnytte machine learning. I de første måneder formåede vi at hente mere end 400% flere leads. Vi har også efterfølgende set en positiv vækst på gennemsnitlig 12% de følgende måneder, hvilket er en yderst tilfredsstillende udvikling.
Kvantitet skal ikke overskygge kvalitet: 
Vi har sænket pris pr. lead med 27% sammenlignet med tidligere. Efter løbende tæt samarbejde med Jonas fra Kassebil har vi endvidere analyseret os frem til at konverteringsraten fra lead til kunde er steget betydeligt sammenlignet med tidligere

 

 

Hiv endelig fat i os

Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med at skabe flere leads og øge din konverteringsrate.

 

Om kunden

Kassebil.dk er en 100% digital platform indenfor leasing af varevogne og varebiler, uden et fysisk showroom, men hvor du kan skræddersy din varevogn når det passer dig online. Fokus er på stærk rådgivning, og et stort udvalg, med hurtig levering.

 

Service lines
  • Google