CASES

Nu ved folk, hvem Implement er i udlandet

Skrevet af Mighty Monday | 26-01-2024 08:23:06
 

Udfordringen

I takt med, at Implement Consulting Group har ekspanderet til flere markeder, har der været et stigende behov for en fokuseret langsigtet brandaktiverings-strategi med henblik på at øge kendskabet til deres kerneydelser hos nøje udvalgte målgrupper og industrier på tværs af landegrænser.

I forlængelse heraf at definere en digital kunderejse med fokus på ligeledes at aktivere målgruppen, som allerede har et kendskab til Implement Consulting Group med kortsigtet salgsaktivering.

Implement Consulting Group søgte en partner, der kunne hjælpe med at løse disse udfordringer på tværs af marketingaktiviteter og samtidig en partner, der fungerer som en integreret del af deres marketingteam med operationelle problemstillinger og kommercielle marketing-muligheder for øje.

 

 

Løsningen

MIGHTY MONDAY søsatte en analyse af den nuværende kendskabsgrad på tværs af markeder ved brug af forskellige indsatser med udgangspunkt i ’Share of voice’ sammenlignet med de nærmeste konkurrenter for at definere ’as is’.

Tæt relateret til den historisk tilgængelige data på brugte platforme blev der herefter udarbejdet en strategisk approach skræddersyet til behovet og den digitale adfærd på hvert marked for at svare på spørgsmålet ’what needs to be true’ for at nå den ønskede impact.

Med afsæt i hvert enkelt markeds modenhed og behov blev der defineret en strategi, som tilgodeser den rette balance af kortsigtet salgsaktivering og langsigtet brandaktivering og i relation hertil, hvilke marketing aktiviteter, der skulle prioriteres og tages i brug på de respektive markeder.

 

 

Hiv endelig fat i os

Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med at styrke din virksomheds kendskabsgrad på tværs af landegrænser.