UDDANNELSE & ONBOARDING

Undervisning og uddannelse i marketingafdelinger – vi onboarder og uddanner dine nye medarbejdere og gør din nuværende digitale marketing-afdeling endnu skarpere.

Vi uddanner eksperterne (også de fremtidige)

Der er rigtig mange fordele ved at have sine digitale marketingaktiviteter inhouse, og selvom vi primært lever af virksomheder, der outsourcer deres digitale marketing-aktiviteter, er vi helt ærlige omkring, at det ikke er den bedste løsning i alle cases.

Derfor vil vi gerne hjælpe interne marketingafdelinger med at onboarde og uddanne nye medarbejdere samt gøre den nuværende digitale marketing-afdeling endnu skarpere.

3 år med undervisning

Partner & Head of Social, Christian Vestergaard, har undervist de seneste 3 år i betalt annoncering på sociale medier:

“Jeg har siddet på over 120 cases – herunder både små, mellemstore og C20-cases fordelt på både B2C og B2B. Jeg har arbejdet på nogle af de største succes cases i Danmark og udlandet, hvilket man lærer rigtig meget af. De vigtigste lektioner har jeg dog fået, når jeg har lavet dumme fejl, kostbare fejl, testet ting, der ikke virkede – alle fejl, som I kan lære af og ikke behøver at lave selv”

Sådan kunne et forløb se ud

Fase 1 – Forberedelse:

Inden vi mødes, får de ansatte udleveret teoretisk materiale, som skal læses inden første workshop. Materialet skal læses grundigt, for at vi får det bedste udgangspunkt for læring i det kommende forløb.

Fase 2 – Workshops:

Vi afholder 2 workshops a 5-6 timer med cirka en uge imellem. Vi har undervist alt fra seniorfolk, nyansatte og hele marketingafdelinger ad gangen, og erfaret at personlige workshops sikrer langt den bedste indlæring.

Vores tilgang til workshops er en blanding af lavpraktisk ’total-gennemgang’ af annonceadministratoren koblet sammen med cases, hvor kursisterne skal udføre den teori og strategi, som gennemgås i praksis. Vi gennemgår forskellige del-cases, der har til formål at dele læringen op i mindre, konkrete bidder. Til sidst kobler vi dagens teori og læring sammen i en praktisk hovedcase, for at sikre den overordnede forståelse af sammenhæng og synergier.

Fase 3 – Follow-up sparring:

Én gang om ugen mødes vi med kursisterne til en en-til-en-sparring, hvor vi gennemgår spørgsmål, udfordringer og generelle optimeringsmuligheder ved de kampagner der er live. I denne fase har vi lagt fundamentet for kursisternes oplæring, og tiden bruges nu på at ’finpudse’ de tillærte kompetencer over 5 sparringer á en time.

Teoretisk og praktisk materiale:

Udlevering af teori og materiale + gennemgang og diskussion af 3 delcases og 2 større cases, hvoraf den store case forberedes af kursisterne og gennemgås med mig.

Teknisk gennemgang består blandt andet i:

  • Struktur/Teknik
  • Segmentering
  • Strategiudvikling og brug af strategi
  • Planlægning af strategi ud fra forskellige KPI’er
  • Content strategi og hacks (do’s & dont’s)
  • Analyse af bløde og hårde KPI’er og deres indvirkning på hinanden
  • Facebook Analytics
  • Facebook Attribution
  • Løbende optimering (analyse og hvad påvirker de forskellige metrics)
  • Delrapporteringer og evalueringer (hvordan skal tal læses og hvordan tager man action på dem)

Opsummering – det får I:

  • 2 workshops á 5-6 timer (praktisk undervisning direkte i Facebook Business Manager)
  • Sparring á 1 time hver 7. dag over en periode  1,5 måneder ( 5 stk. – én til én sparringer)

Et skræddersyet uddannelsesforløb, som kan tilpasses jeres behov.

VI HAR ALTID TID

Vi vil gerne høre fra dig

Send os en mail og fortæl os, hvad vi kan hjælpe dig med? Eller ring på 27 21 31 27 eller mail til hello@migthymonday.dk. Vi tales ved!