FACEBOOK

Vores kunder er ikke på Facebook.

Så er de en sjælden art og helt udover de 72% af danskerne, der lægger vejen forbi dagligt.

Hvorfor Facebook-annoncering?

Facebook er en af verdens største platforme for socialt fællesskab, kommunikation og annoncering. Hver dag lægger 72% af danskere vejen forbi og bruger i gennemsnit næsten 4 timer af deres dagligdag her. Facebook er dermed en af de vigtigste sociale platforme at være tilstede på, når du vil brande din virksomhed, række ud til potentielle kunder og lave mersalg til dine eksisterende kunder.

Typer af annoncering – kort fortalt

Facebook er en platform med en veludviklet palette af annonceformater – herunder vil vi præsentere de mest gængse:


Push-annoncering
Facebook ligger inde med enorme mængder data på brugerne af Facebook. Det kan virke uhyggeligt som privat person – men som annoncør er det en gave.

Ved pushannoncering målrettes potentielle nye kunder, som endnu ikke nødvendigvis har et kendskab til dit brand eller produkt. Det er i denne fase at man som annoncør har mulighed for at skabe en interesse og et behov for virksomhedens produkter eller ydelse.

For at opnå succes med facebook annoncering er det vigtigt at have styr på segmenteringen. Med Facebookannoncering afregnes man som annoncør efter en visningspris (CPM). Det er derfor essentielt for succes med Facebookannoncering, at annoncerne vises så præcist og relevant som muligt.

Retargeting
Du kender det sikker fra dig selv. Man har set et produkt, og glemt det igen – indtil der dukker en annonce op på Facebook og minder dig om det! Det er samme grundtanke bag retargeting.


Den digitale kunderejse er blevet mere og mere nuanceret, og kræver ofte mere end ét touchpoint, før en konvertering sker. Dette er ikke kun fordi, at vi som forbrugere ofte skal præges på flere måder, før vi vælger at købe eller tage kontakt, men det har også noget at gøre med den generelle adfærd vi har, når vi er på Facebook.


I dag er det over 80% af vores visninger af annoncer, der sker på mobile enheder. Visningen sker ofte i forbindelse med en overspringshandling for modtageren, hvor personen har 5 minutters pause, venter på bussen eller andet. Det er derfor vigtigt, at lave opfølgende annoncer (retargeting), så vi som annoncør sikrer at være tilstede, når målgruppen har tid til at foretage købet.

Man kan (næsten) ikke fejle med retargeting

Når man laver retargetingannoncer er det forbundet med en faktisk interesse i dit produkt eller brand. Man kan derfor næsten ikke fejle ved at sætte retargeting annoncer op.

Opsætning af skarp retargeting øger din konverteringsrate betragteligt! Du vil blive overrasket over hvad man kan sælge, hvis man “bare” imødekommer kunderejsen med relevante retargetingannoncer.

FACEBOOK x MIGHTY MONDAY

MIGHTY MONDAY har lavet annoncering på Facebook for nationalt og internationalt, for af Danmarks største virksomheder. Vi kan hjælpe dig fra A-Å med blandt andet:

  • Opsætning af business manager
  • Strategi- og kampagnemålsætninger
  • Kreativer og budskaber til annoncering
  • Handling af spend
  • Attribuering og rapportering

Vi tager udgangspunkt i din forretning og dit behov. Alle har ikke brug for alt, og man skal starte et sted. Lad os vise dig, hvor og hvordan du får mest ud af at arbejde med annoncering på Facebook.

Kontakt os og hør mere om Facebook

VI HAR ALTID TID

Vi vil gerne høre fra dig

Send os en mail og fortæl os, hvad vi kan hjælpe dig med? Eller ring på 27 21 31 27 eller mail til hello@migthymonday.dk. Vi tales ved!