Løsningen/ Tilgangen

Optimering og understøttelse af vækstrejsen for SAYSKY på det tyske marked - deres første og nu største eksportmarked.

For at tackle udfordringen med ekspansionen på det konkurrenceprægede tyske marked, hvor både nye og etablerede brands kæmper om markedsandele, foretog vi en grundig analyse af historiske data og indsamlede værdifulde indsigter om adfærden på det tyske marked. Vi identificerede også den primære målgruppe, USP'er og målsætninger for SAYSKY. Med denne viden i hånden, kunne vi finde vores plads i markedet og udvikle en differentieringsstrategi.

Dernæst udarbejdede vi en fælles strategi for, hvordan vores Google Ads setup skulle struktureres for at støtte SAYSKY's ekspanderingsstrategi bedst muligt. Vi anvendte blandt andet Google Display og YouTube-annoncering, som vi kombinerede med push-annoncering på Meta for at skabe en sammenhængende kunderejse på tværs af touchpoints. Hovedformålet med brugen af Display og YouTube var at øge brand awareness.

Vi tilpassede vores Google Ads setup i overensstemmelse med SAYSKY's eksisterende marketingmix, hvor vi prioriterede synergier på tværs af kanaler. Det var særligt vigtigt at koordinere push-annoncering ved lanceringen af nye produkter og kollektioner for at opnå maksimal effekt og output.

Løsningen involverede desuden et tæt og koordineret samarbejde med SAYSKY. Vi implementerede en lokaliseret tilgang, der omfattede et tysk domæne og sprogversioner, som understøttede det arbejde, vi udførte på Google. Med denne strategi kunne vi sikre en høj Quality Score, da landingsiderne nøje matchede vores søgeord og annoncer, hvilket resulterede i en optimeret brugeroplevelse og bedre resultater i vores markedsføringsindsats. 

‍Ved at udvikle og implementere en solid branding- og markedsføringsstrategi, der integrerer Google Ads, sikrede vi en effektiv tilgang til at støtte SAYSKY's vækst og positionering på det tyske marked, som er deres første og nu største eksportmarked.