Løsningen/ Tilgangen
MIGHTY MONDAY tog udgangspunkt i situationen og deres indgående kendskab til online annoncering, i dette tilfælde Google Ads. Med begrænsede ressourcer var det vigtigt at have en tilgang, der var meget fokuseret for at få det maksimale ud af budgettet. Derudover var mængden af kvalitetsdata essentiel for at kunne opbygge og skalere forretningen. Fokus blev hurtigt rettet mod klassiske tekstannoncer, hvor vi i langt højere grad kunne kontrollere budskaber og målretning og samtidig også fik mulighed for dybdegående data til analyse og optimering.
 
Vi gjorde også meget ud af - i samarbejde med Kassebil.dk - at målrette vores budskab til den specifikke målgruppe og få et godt kendskab til, hvad deres potentielle kunder efterspørger.
 
Derudover var det vigtigt, at tilgangen også gjorde brug af værktøjer og strategier, som kunne hjælpe med at minimere fordelene med ressourcer og brandkendskab, som de større mere etablerede spillere har. Derfor blev “Smartbidding” hurtigt valgt som den primære strategi, som kunne hjælpe os med at udligne “kamppladsen” på Google.
 
Ved opsætning af et stærkt tracking setup kan algoritmen blive “fodret” med data af høj kvalitet og dermed være mere effektiv i brug af spend. De større konkurrenter har ikke adgang til et bedre værktøj, og vi kunne derfor udligne fordelen på den måde.
 
Det har været vigtigt med en løbende kontakt med Kassebil for at få valideret kvaliteten af leads og sikre, at volumen og kvaliteten går hånd i hånd.