E-MAIL MARKETING

Da e-mailen tog sit udspring, var den en banebrydende, ny kanal til kommunikation, information og salg. Og det er den stadig.

E-mail Marketing

E-mail Marketing er den kommercielle udspringer af e-mailens oprindelige funktion, der med større og større effektivitet bidrager til din forretning – fx ved løbende udsendelse af kampagnemails og nyhedsbreve eller ved store, automatiserede opsætninger af flows.

E-mail Marketing holder (stadig)!

Den største fejl en marketeer kan gøre, er at underkende de mere traditionelle kanaler i marketingmixet. Antallet af e-mail-konti på verdensplan er stadig næsten 3 gange flere end Facebook-profiler. Det skal udnyttes!

Sådan kan vi hjælpe med din E-mail Marketing

Fandt du ikke, hvad du søgte? Lad os lede dig på vej. Ring på 27 21 31 27 eller skriv til hello@migthymonday.dk

E-mails holder (stadig), fordi de bidrager til:

  • Øget omsætning

Med e-mail marketing kan du lave direkte salg til både nye og eksisterende kunder – fx via kampagnemails med gode tilbud, rabatkoder ved sign up og nyhedsbreve, samt opsætte automatiske flows til fx krydssalg, opsalg og abandoned cart, der alle bidrager med nye kunder og større omsætning.

  • Indsamling af data

Den vigtigste lektie i marketing-gamet i dag er at kende sine kunder – og hele tiden lære dem bedre at kende. Med e-mail marketing kan du løbende indsamle data på dine kunder; hvilke produkter/services sælger bedst og hurtigst, hvilke typer indhold interagerer modtagerne mest med, hvornår i kunderejsen bør du sende e-mails, og hvor meget værdi kan du tillægge E-mail Marketing, når modtageren ikke købte gennem mailen (men via en annonce efterfølgende)?

  • Mindre arbejde for dig

ALT kan automatiseres. Og det behøves man kun at gøre én gang!

  • Awareness og genkendelighed

E-mail er dit personlige talerør og den platform, der er bære de mest personlige beretninger og sprogbrug. Dine kunder lærer dig at kende ved den første mail og genkender dig og dit brand igen, når de modtager fremtidige mails, ser dit logo på en annonce på Facebook eller ser dit produkt i et butiksvindue.

  • Tillid og loyalitet

Ærlighed skaber tillid, og tillid betyder tilbagevendende og loyale kunder. Har du et komplekst produkt/service, er e-mail marketing dit værktøj til løbende at bidrage med information omkring dit produkt, der har til formål at nedbryde eventuelle forhindringer for et salg og skabe tryghed omkring produktet.

  • Understøtter behov

Brug din spalteplads til at overbevise potentielle kunder. E-mail Marketing den korteste vej fra interesse til kunde. Når en bruger tilmelder sig dit nyhedsbrev, er det din fornemmeste opgave som virksomhed at understøtte den udviste interesse.

  • Let omsætteligt indhold

E-mails er en god og effektiv måde at gøre meget og tung information let spiseligt for modtageren. Komplekse processer og tung information, fx B2B-cases, kræver meget info i moderate bidder og lang betænkningstid. Brug tekst, billeder, video, nedtællinger, GIPHYs, infografikker, lydfiler – kun fantasien sætter grænser (så længe det giver mening).

  • Afspejler din virksomhedsidentitet

Understøt dine værdier med dit indhold. E-mail er det perfekte forum til at vise og fortælle hvem du/din virksomhed er og står for. Er tonen og sproget uformel, er dit produktunivers eller hjemmeside i neonfarver, eller støtter du det lokale fodboldhold? Du kan vise det hele i en mail.

En verden af muligheder

E-mail Marketing er en genre med mange muligheder. Med så mange muligheder handler det om at finde den rette kombination, der kan arbejde side om side og skabe synergi med resten af din forretning. Afhængig af formål, kan du sende både aktiverende og engagerende mails, oplysende og informative mails, sælgende mails, uddannende mails, nyhedsbreve og kampagner med tilbud, rabatter og deslige.

VI HAR ALTID TID

Vi vil gerne høre fra dig

Send os en mail og fortæl os, hvad vi kan hjælpe dig med? Eller ring på 27 21 31 27 eller mail til hello@migthymonday.dk. Vi tales ved!