CASES

The Poster Club

Skrevet af Mighty Monday | 29-01-2024 13:05:52
 

Udfordring

Hvordan fylder man mere brændstof på (vækst) raketten, når man allerede har forladt stratosfæren? Dette er en af de udfordringer, som vi i meget tæt samarbejde med The Poster Club har formået at løse, og som vi stadigvæk dagligt har fuldt fokus på at levere på. The Poster Club opnåede meget hurtig en stærk positionering på de skandinaviske markeder, men rejsen skulle ikke stoppe der - og de ønskede derfor at udvide til flere markeder. 

Men at udvide til flere markeder kræver en vis grad af prioritering. Hvilke markeder skal man fokusere på, og hvordan balancerer man langsigtet branding med mere kortsigtet performance?

 

 

Løsningen / Tilgangen

Vi oplever alt for ofte, at når webshops skal udvide til flere markeder, så bruger de en “prøv lykken tilgang” i deres marketing strategi. Dette resulterer oftest i spild af ressourcer og en lavere fortjeneste end man ellers kunne have opnået. I denne case vil vi udforske, hvorfor en mere velovervejet strategi er nøglen til succes, når man skal skalere til nye markeder.

ROAS eller POAS?

En af de helt store nøgler til succes for The Poster Club var at skifte fra et ROAS- (Return on Ad Spend) til et POAS-framework (Profit on Ad Spend). Dette hjalp nemlig med at opnå en mere præcis vurdering af deres marketingkampagners rentabilitet - især i deres internationale ekspansion. ROAS måler indtjeningen per investeret krone i en marketingkampagne, men tager ikke højde for de faktiske omkostninger, der er ved at drive en virksomhed. POAS fokuserer derimod på den reelle fortjeneste, hvilket giver et mere nøjagtigt billede af vores marketingaktiviteters effektivitet.

CO-CREATION

Vores succesfulde samarbejde med The Poster Club er et resultat af en række centrale elementer. Heriblandt tæt samarbejde gennem regelmæssige møder og workshops. Denne form for co-creation har hjulpet med at styrke kommunikationen og videndeling mellem vores team og The Poster Club's dygtige marketingteam. Hvilket i sidste ende resulterer i effektive digitale marketingstrategier skræddersyet til de enkelte platforme. 

Exclusive sale

The Poster Club holder udsalg en gang om året, hvilket løber af stablen i Black Week, og er blevet døbt Exclusive Sale. Denne uge er meget vigtigt for den samlede succes for hele året, og det er derfor en uge, hvor intet må gå galt. 

Sammen med teamet fra The Poster Club sidder vi derfor nøje og monitorerer salget hele ugen, og laver de nødvendige tilpasninger. Her kommer POAS-frameworket endnu engang virkelig til sin ret, da det gør det meget tydeligt om vi i løbet af ugen skal skrue op for vores mediespend på de enkelte kanaler, kampagner og annoncer.

 

         

 

Resultat

The Poster Club havde allerede vækstet toplinjen over 100% det seneste år, da samarbejdet startede i starten af 2020. Alligevel formår The Poster Club at finde endnu mere brændstof til raketten og vækste yderligere 175% i årene 2019-2020, og yderligere 60%, når man sammenligner 2020 med 2021. Den flotte vækst var dog også godt hjulpet på vej af COVID, som skabte et decideret BOOM for mange e-commerce forretninger verden over. Vi så derfor i 2022 et lille (men forholdsvist naturligt) tilbagefald i omsætningen på 4,2%, og vi slog derfor alligevel forventningerne for året. I år (2023) ser vi indtil videre en flot vækst, og fortsætter kurven, så ender vi med at slå ATH fra 2021. 

Sammenligner man på den totale omsætning fra 17-19 med 20-22, så hjalp Mighty Monday The Poster Club med at vækste toplinjen med over 

 

 

Hiv endelig fat i os

Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med at ekspandere din virksomhed til nye markeder.