MIGHTY MONDAY tog udgangspunkt i situationen og deres indgående kendskab til online annoncering, i dette tilfælde Google Ads. Med begrænsede ressourcer var det vigtigt at have en tilgang, der var meget fokuseret for at få det maksimale ud af budgettet. Derudover var mængden af kvalitetsdata essentiel for at kunne opbygge og skalere forretningen. Fokus blev hurtigt rettet mod klassiske tekstannoncer, hvor vi i langt højere grad kunne kontrollere budskaber og målretning og samtidig også fik mulighed for dybdegående data til analyse og optimering.
Vi gjorde også meget ud af - i samarbejde med Kassebil.dk - at målrette vores budskab til den specifikke målgruppe og få et godt kendskab til, hvad deres potentielle kunder efterspørger.
Derudover var det vigtigt, at tilgangen også gjorde brug af værktøjer og strategier, som kunne hjælpe med at minimere fordelene med ressourcer og brandkendskab, som de større mere etablerede spillere har. Derfor blev “Smartbidding” hurtigt valgt som den primære strategi, som kunne hjælpe os med at udligne “kamppladsen” på Google.
Ved opsætning af et stærkt tracking setup kan algoritmen blive “fodret” med data af høj kvalitet og dermed være mere effektiv i brug af spend. De større konkurrenter har ikke adgang til et bedre værktøj, og vi kunne derfor udligne fordelen på den måde.
Det har været vigtigt med en løbende kontakt med Kassebil for at få valideret kvaliteten af leads og sikre, at volumen og kvaliteten går hånd i hånd.
Resultat
Med en klar strategi, fokus på machine learning og data, var der allerede resultater fra starten af. Vi fokuserede på at fodre algoritmen med så meget data til at starte med og dermed modne den hurtigere, så vi kunne udnytte machine learning. I de første måneder formåede vi at hente mere end 400% flere leads. Vi har også efterfølgende set en positiv vækst på gennemsnitlig 12% de følgende måneder, hvilket er en yderst tilfredsstillende udvikling.
Kvantitet skal ikke overskygge kvalitet:
Vi har sænket pris pr. lead med 27% sammenlignet med tidligere. Efter løbende tæt samarbejde med Jonas fra Kassebil har vi endvidere analyseret os frem til at konverteringsraten fra lead til kunde er steget betydeligt sammenlignet med tidligere.