Ved begyndelsen af vores samarbejde stod vi overfor en vigtig udfordring: Hvordan kunne vi løfte brandets synlighed, udvide kundebasen og booste salget på digitale platforme? Selvom Alexander allerede var til stede på sociale medier, ønskede han at tage virksomhedens digitale marketing til et nyt niveau.
Marketingmix baseret på datanalyse og strategi
Efter en grundig analyse af historisk data fra både hjemmeside, CRM og annonceplatforme, udarbejdede vi en omfattende digital marketingstrategi. Vores marketingmix inkluderede tre af vores servicelines: Meta, Google og E-mail, der arbejdede i synergi for at løse udfordringen.
Vi valgte at fokusere på annoncering på Meta for at skabe kendskab og interesse i de ønskede målgrupper med visuelt tiltrækkende indhold, men også for at følge op med taktiske annoncer med henblik på salg.
Jo større interesse vi skabte i markedet, jo flere kommercielle søgninger opfangede vi på Google.
Ved at være til stede på Google med både søgning-og shopping-annoncer sikrede vi at "fange" relevante kliks fra personer i markedet, der foretog relaterede søgninger til produkterne. Vi så en klar sammenhæng i antallet af søgninger igennem Googles søgeresultater og omfanget af vores indsats på Meta, hvor det handler om at skabe interesse for produkterne. Der blev løbende udbygget i vores setup i det omfang, at prisen pr. køb i sidste ende var en god forretning for Alexander Lynggaard.
Sideløbende med vores indsats på Meta og Google, rettede vi fokus mod e-mail marketing. Her blev e-mail marketing implementeret og forstærket for at fremme direkte salg til nye kunder, men også for at fastholde eksisterende kunder og skabe en højere livstidsværdi.
Aktiveringen af e-mail marketing involverede leadgenerende aktiviteter, automatiserede flows og værdiskabende nyhedsbreve. Automatiserede e-mail flows blev oprettet for at engagere potentielle kunder og fastholde eksisterende. Disse flows blev tilpasset forskellige kunderejser, inklusiv velkomstflow, abandoned cart flow, win-back flow og post-purchase flow.
Udover automatiserede e-mails sendte vi regelmæssige nyhedsbreve med relevant indhold såsom produktlanceringer, fortællinger og eksklusive tilbud. Vores brug af data gjorde det muligt at segmentere og levere personlige e-mails til målgruppen.
Synergier
Vi arbejdede målrettet på at skabe skabe synergier mellem vores strategi og de anvendte kanaler. Dette betød, at det kommunikative indhold og den kreative tilgang fra Metas annonceplatform også blev integreret i vores e-mail kampagner.
Ligeledes blev kommunikationen i vores Google annoncer afstemt for at sikre en sammenhængende kunderejse. Denne konsekvente tilgang hjalp os med at etablere en stærkere og mere genkendelig brandidentitet.
Test and learn framework
For at opretholde en kontinuerlig udvikling fulgte vi en struktureret “test and learn” tilgang, hvor vi løbende implementerede mindre tests. Disse tests hjalp os med at drage konklusioner og optimere på vores indsats. Vores løbende tests inkluderede målgruppetests, formatjusteringer, ændringer i kreativer samt kommunikation i vores tekster.
Alt dette blev udført med det formål at lære af data, optimere baseret på den og skabe fremdrift.
Vi har smøget ærmerne op - og er klar til at hjælpe dig med skabe mere vækst og større awareness omkring dit brand.